Często w toku przygotowania danych mamy do czynienia z procesem usuwania z tabeli pewnych danych. Narzędziem służącym do wyboru danych jest zwykle autofiltr w tabeli. Jak jednak usunąć odfiltrowane wiersze? Oto 2 sposoby na wykonanie tej operacji: w zwykłej tabeli Excel oraz w Power Query.
Sposób 1: Zaznacz na filtrze tylko elementy do usunięcia
Rozwiązanie to wydaje się nieintuicyjne, jednak jest najprostszym sposobem na wykonanie tej operacji w programie Excel. Zamiast zaznaczyć w tabeli wszystkie wiersze oprócz tych, które mają wartość „niskie”, zaznaczam tylko opcję do usunięcia.
Następnie kombinacją klawiszy Ctrl + Shift + Strzałka w prawo + Strzałka w dół zaznaczam wiersze > prawy przycisk myszy > Usuń wiersz.
Po odfiltrowaniu tabela będzie pozbawiona danych.
Sposób 2: Power Query
Mechanizm usuwania odfiltrowanych wierszy w Power Query jest prostszy. Odfiltrowanie = usunięcie. To rozwiązanie może potrwać chwilę dłużej (biorąc pod uwagę załadowanie danych), ale przy zmianie założeń zawsze będzie można je wycofać. Tu tkwi ogromna siła w Power Query!
Muszę usunąć wiele wierszy po wyfiltrowaniu kilku kolumn. Po zaznaczeniu ich wszystkich usuwa się tylko część. Czy ktoś się z tym spotkał, a jeśli tak to jak ten problem rozwiązać?
Cześć Michał. Nie spotkałem się z czymś takim. Jeśli możesz, podeślij plik na mój e-mail – najłatwiej zerknąć na konkretny przykład.