Czas trwania i forma:

2 dni

szkolenie stacjonarne lub online

Ilość miejsc:

15

cena jest niezależna od liczby uczestników

Koszt
dwudniowe szkolenie:

10 000 zł netto – szkolenie w siedzibie klienta
9 000 zł netto – szkolenie online (np. przez Teams)

warsztaty przygotowane indywidualnie na podstawie wizualizacji, raportów i prezentacji, tworzonych na co dzień

(może wymagać podpisania umowy o zachowaniu poufności; możliwa jest także praca na standardowych danych)

+500 zł netto / osobę – dodatkowy dostęp do pakietu kursów online dla wszystkich lub wybranych uczestników (35 h kursów wideo z bezterminowym dostęp z dowolnego urządzenia)

Pobierz ofertę PDF

Kliknij tutaj i pobierz ofertę szkolenia w postaci pliku PDF.

Szkoleniu z wizualizacji zaufali:

Żabka, PZU, Capgemini, Orlen, GKN Driveline, Nowa Era, Pracuj.pl, Rossmann, DB Cargo, Mars, CUPT, BGK, Eurocash, Coty, Lufthansa, DSG, SIG, EURO-net, Netia, Decathlon, PGNiG, Śnieżka, Ultimo, Wienerberger, Mazda, PKO BP, ING, Roto-Frank, PFRON, Aviva, Merck, Colian, Tauron, Millward Brown, Sony, Agora, Play, Adama

Opis szkolenia

Wszyscy przedstawiamy liczby w raportach, prezentacjach i notatkach służbowych. Sposób, w jaki to robimy, może mieć ogromny wpływ na ich zrozumienie i w konsekwencji na podejmowane przez nas decyzje. Rdzeniem procesu poznawczego jest nasz umysł, dlatego komunikując liczby powinniśmy wykorzystać maksymalnie jego potencjał. Choć zasady, którymi rządzi się nasz mózg, są bardzo proste, poziom ich znajomości jest niewielki, nawet wśród projektantów raportów i analityków. Poznanie tych zasad stanowi fundament skutecznej wizualizacji danych, w postaci wykresów i dashboardów. To unikatowe szkolenie  skierowane jest do osób, które przygotowują i czytają raporty, analizują dane i podejmują na ich podstawie decyzje. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 700 osób i każdej z nich szkolenie „otworzyło oczy” i pomogło poprawić swoją pracę z liczbami. Dzięki interaktywnej formie, zadaniom praktycznym w Excelu i quizom uczestnicy szkolenia uznawali je za bardzo atrakcyjne, polecając je znajomym w 9 na 10 przypadków.

Cel szkolenia

Nauczyć prezentować dane w taki sposób, aby były zrozumiałe dla odbiorców i dawały im największą liczbę wniosków i pomysłów, umożliwiając podejmowanie lepszych decyzji.

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak powiedzieć prawdę o danych, ułatwić ich zrozumienie i poszerzyć możliwości ich interpretacji.
  • Jakie techniki i środki komunikacji wizualnej wybrać.
  • Czym jest dashboard i w czym tkwi jego siła.

Ćwiczenia:

Wiedza teoretyczna jest w trakcie szkolenia przeplatana wieloma ćwiczeniami w Excelu. Wykorzystując zasady komunikacji wizualnej uczestnicy uczą się budować w Excelu zrozumiałe i funkcjonalne raporty, które można szybko przeglądać, aktualizować i dystrybuować.

Forma szkolenia:

Szkolenie odbywa się w formie zamkniętej w siedzibie firmy zamawiającej lub wybranej przez nią miejscu. Koordynator ze strony firmy zamawiającej sam dobiera grupę uczestników nie większą niż 15 osób. Organizator zapewnia dla uczestników laptopy z programem Microsoft Excel.

Agenda szkolenia

Krótki wstęp do wizualizacji danych

  1. Jak działa mózg?
  2. Najsłynniejszy wykres świata
  3. Cechy dobrego wykresu
  4. Niespodzianka

Tabele i wykresy

  1. Różne formy graficzne
  2. Który wykres wybrać?
  3. Dobre i złe praktyki
  4. Ćwiczenia warsztatowe na danych uczestników
  5. Wnioskowanie na bazie wykresów

Raporty

  1. Co to jest dashboard?
  2. Cechy dashboardu na przykładach
  3. Dashboard menedżerski vs analityczny
  4. Jak zaprojektować raport Excel?
  5. Ocena raportów uczestników
Szkolenie w liczbach

niespodzianki w trakcie szkolenia

ćwiczeń do wykonania przez Uczestników

stron materiałów w formie książkowej otrzyma każdy z Uczestników

Profil uczestnika:

Wszystkie osoby, które przygotowują lub czytają raporty i prezentacje, w których zawarte są dane liczbowe (od najwyższego do najniższego szczebla w organizacji), w szczególności pracownicy działów sprzedaży, marketingu, kontrolingu, finansów, księgowości, informacji zarządczej i analitycznych.

Po szkoleniu uczestnik:

  • Będzie tworzył raporty zrozumiałe dla odbiorców, które prowadzą do lepszych i szybszych decyzji.
  • Będzie świadomy pułapek percepcyjnych i najczęstszych błędów w raportach przygotowywanych przez innych.
  • Będzie w stanie zaprojektować swój raport w Excelu w taki sposób, aby w mgnieniu oka przekazywał najważniejsze informacje.

Korzyści organizacji:

  • Szybszy proces podejmowania decyzji.
  • Zwiększenie pola interpretacji posiadanych danych.
  • Większy profesjonalizm i zrozumiałość przygotowywanych w organizacji raportów.