Jak przyciągnąć uwagę Czytelnika sportowego? Projektując atrakcyjną infografikę. Mistrzem w tej dziedzinie jest Luke Knox, który publikuje w bostońskim dzienniku The Boston Globe. W artykule pokazuję kilka perełek z jego portoflio, a chętnych zapraszam do zerknięcia na całość jego infograficznego rękodzieła.
Jak stworzyć dobrą infografikę sportową?
Oto kilka cech, które łączą infografiki przygotowane przez Knoxa:
- Dynamika i ruch,
- Wybór głównych bohaterów,
- Duża ilość danych w prostej formie,
- Wyróżnienie najlepszych i najgorszych,
- Niewiele ikon,
- Selektywne posługiwanie się kolorem.
Źródło:
Prezentowane infografiki nie są banalne, przyciągają uwagę. Najchętniej przecież zapamiętujemy dane kolorowe, dynamiczne. Dołączona do wykresów grafika nie jest nachalna, komponuje się z wykresami i danymi kolorystycznie, ale również rozmiarem i nawiązuje do treści (koszykarze, trenerzy, bejsboliści). Każda infografika ma konkretnego bohatera, którego poznajemy na zdjęciu.
Źródło:
Wykorzystane są wykresy panelowe do szybszego i wygodniejszego porównania danych najczęściej z perspektywą czasu. Dzięki temu infografiki od razu dają informację jak dane zachowują się w czasie, jacy gracze występowali w kolejnych sezonach.
Źródło:
Dzięki zastosowaniu różnych wykresów czy ikon, informację, którą na piśmie przekazalibyśmy w postaci kilku stron, można zaprezentować na połowie strony w postaci ciekawej grafiki. W ten sposób czytelnik łatwo może wybrać interesującą go część. Pomocą są również opisane na wykresach odchylenia, czyli najwyższe i najniższe wartości.