Warsztaty z wizualizacji danych podczas konferencji DATA+ (relacja z tej konferencji na blogu SmarterPoland.pl) były dla uczestników świetną okazją do pokazania próbki swoich wizualizacyjno-analitycznych umiejętności. Jednym ze zbiorów danych dostępnych dla słuchaczy były dane nt. ruchu na stronie SkuteczneRaporty.pl z 2014 r., pochodzące z Google Analytics. Zachęcony dokonaniami uczestników warsztatu sam postanowiłem wziąć te dane pod lupę z użyciem Tableau.
Pobranie danych do Tableau bezpośrednio do Google Analytics
Tytułem wstępu warto dodać, że pobranie danych z Google Analytics do Tableau jest dziecinnie proste – wystarczy wybrać odpowiednią opcję połączenia danych, zalogować się, wybrać miary i wymiary, które nas interesują i można zacząć pracę.
Czego szuka analityk? – Interaktywna wizualizacja ruchu na stronie
Efektem końcowym jest poniższa wizualizacja prezentująca chmurę słów, które szukający informacji – Czytelnicy – wpisują w wyszukiwarkę Google, trafiając w konsekwencji na SkuteczneRaporty.pl. Wizualizacja posiada filtr, który czeka na Twoje słowa kluczowe. Można też zobaczyć kiedy i gdzie frazy były wyszukiwane, a po kliknięciu na konkretne sformułowanie, zobaczyć wyniki wyszukiwania na stronie Google. Miłego przeglądania!