Często spotykanym sposobem organizacji danych w Excelu jest dzielenie ich na arkusze. Taka praktyka pozwala łatwo wyszukiwać dane (arkusz niczym oddzielna szuflada w garderobie), ale utrudnia analizę wszystkiego na raz. Dlatego jedną z ważniejszych operacji na danych, jest dołączenie ich w pionie w jedną, długą tabelę (czyli wyciągnięcie wszystkiego z szuflad i ułożenie jednego stosu ubrań na drugim). W tym odcinku dołożymy też do naszych danych pasujące elementy z drugiej tabeli – planu kont (jakby do sukienki dobierać pasującą biżuterię lub do koszuli – krawat).
Kurs „Pobieranie danych w Excelu dla finansistów” – co tydzień nowe wideo
Przed Tobą szósta lekcja z serii „Pobieranie danych w Excelu dla finansistów”. W kursie ukazały się dotychczas:
- Lekcja 1. Wczytaj przyjazny plik tekstowy
- Lekcja 2. Napraw „popsuty” plik tekstowy
- Lekcja 3. Połącz dane z wielu plików i uniknij Ctrl+C i Ctrl+V
- Lekcja 4. Najgorszy plik tekstowy, jaki mi się trafił
- Lekcja 5. Pobierz dane z pliku bankowego .MT940?
Kurs bazuje na codziennych wyzwaniach z działów finansów, kontrolingu i księgowości 💲. Co tydzień pojawi się krótki film, w którym pokażę, jak każdy użytkownik Excela 🟩 może usprawnić swoją pracę.
Jeśli temat wykorzystania Power Query, Power Pivot, Power BI i dashboardów w pracy z danymi Cię interesuje, zapisz się na kurs POWER, zorganizuj szkolenie zamknięte lub weź udział w szkoleniu otwartym i rozpędź swoją karierę.
Jak dołączyć w pionie wiele arkuszy Excel z użyciem Power Query?
W filmie proszę o polubienie mojego kanału na YouTube. Możesz zrobić to, klikając przycisk:
Pobierz plik Excel i ucz się razem ze mną
Tu możesz pobrać pliki i powtórzyć lekcję samodzielnie.